Προφανώς ο Paul Wheeler δεν είχε ακούσει ότι…
… το δις εξαμαρτείν, ουκ ανδρός σοφού (που έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.
Βέβαια δεν είχαν υπόψιν τους τις μοτοσυκλέτες).
Για αυτό το λόγο και ο Paul Wheeler σκέφτηκε να «ξεπεράσει» το ρητό και να επαναλάβει την… αμαρτία του. Ήταν το σωτήριο έτος 1971 όταν το περιοδικό Easyriders παρουσίαζε στο τεύχος Νο3 την chopper του Paul. Η μπλε chopper ήταν τόσο υπέροχη που όλοι οι δημιουργοί του Easyriders πρότειναν τη μοτοσυκλέτα για εξώφυλλο.
Ξεκινώντας από το μηδέν
O Paul Wheeler είχε ξεκινήσει να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες από το 1966, σε ένα μικρό μαγαζί στην περιοχή Van Nuys της California. Από τότε κάνοντας καταπληκτική δουλειά, έγινε γνωστός κυρίως από στόμα σε στόμα και έχει φτιάξει τουλάχιστον 150 μοτοσυκλέτες από το μηδέν.
40 χρόνια μετά
Σήμερα, περίπου 40 χρόνια μετά, ο Paul Wheeler θεώρησε πως θα ήταν ωραίο αν κατασκεύαζε μια ολόιδια μοτοσυκλέτα, χάριν των παλαιών ετών και του Easyriders.
Έτσι έβαλε εμπρός το εγχείρημά του, μόνο που στην πορεία αποδείχθηκε δυσκολότερο (και φυσικά… ακριβότερο) από ότι φανταζόταν.
Άντε βρες τα…
Καταρχάς, όπως και σχεδόν όλες οι μοτοσυκλέτες τότε, τα περισσότερα από τα βασικά σημεία ήταν original της Harley Davidson. Το να βρεις όμως κομμάτια από Harley Davidson της δεκαετίας του ’50 είναι ολόκληρη ιστορία. Χρειάστηκε να ψάξει αρκετά για να βρει το hardtail πλαίσιο του 1954 και να προμηθευτεί τον κινητήρα από FLH του ’58 (οι πιο γνώστες θα αναγνωρίσατε τον Panhead από τις φωτογραφίες). Ακόμη και το τεσσάρι κιβώτιο ταχυτήτων του ’54 βρέθηκε με πολύ ψάξιμο.
Κάθε αρχή και δύσκολη
Οι σοβαρές δυσκολίες άρχισαν όταν έπρεπε να βρει αυτούς που τον είχαν βοηθήσει στο customizing της αρχικής μοτοσυκλέτας, προκειμένου να τους ζητήσει… να το ξανακάνουν!
Για παράδειγμα, το πιρούνι μπροστά μπορεί να το «φόραγε όλος ο κόσμος» το 1971, μπορεί πραγματικά με τα σημερινά στάνταρ να είναι… επιεικώς άθλιο, αλλά το να μπορέσεις να βρεις τα υλικά και τα αξεσουάρ που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του, ήταν χρονοβόρο και κόστισε πολλά περισσότερα χρήματα από ότι 40 χρόνια πριν, ακόμα και αν σκεφτούμε αναλογικά.
Το ίδιο συνέβη με το χρώμα και τα γραφικά, ενώ κάποια από τα αξεσουάρ είναι ακριβώς τα ίδια, όπως το sissy bar, οι χειρολαβές και οι εξατμίσεις.
Happy End
Ο Paul Wheeler είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος που κατάφερε να «κλωνοποιήσει» την αρχική μοτοσυκλέτα. Φυσικά δηλώνει πως: τότε ήταν αρκετά νέος και χαζός, ώστε να οδηγεί την, όχι και τόσο άνετη, μοτοσυκλέτα του για τεράστιες αποστάσεις. Σήμερα μετά βίας θα έκανε το ένα πέμπτο των αποστάσεων.
Μήπως δεν φταίει ΜΟΝΟ η μοτοσυκλέτα Paul;
Photos: Easyriders Magazine, January 2013, issue 475